کولر گازی

Wiki Article

مواد ضد عفونی کننده پراکسیدین تجهیزات خط گاز مشعل خانگی ، اداری کولر گازی و اسپلیت کولر گازی ال جی

کولر گازی پنجره‌ای شامل کندانسوری است که در انتهای این اتاقک و به سمت بیرون است و یک فن کندانسور در پشت آن است که هوا از طریق آن دمیده می‌شود و به حذف گرما از کندنسور کمک می‌کند.

کمپرسورها از متداول‌ترین و رایج‌ترین دستگاه‌هایی می‌باشند که امروزه در بسیاری از صنایع از جمله در کولر گازی و یخچال و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپرسورهای به کار رفته در سیستم‌های تهویه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

کولرهای آبی با بهره‌گیری از مقدار آنتالپی بالای تبخیر آب کار می‌کنند. با تبدیل فاز آب مایع به بخار آب، می‌توان دمای هوای خشک را به شدت کاهش داد.[۹] این کار نسبت به تبرید تراکمی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند.[۹] به علاوه کولرهای آبی در مناطقی با آب و هوای بسیار خشک، این مزیت را نیز دارد که با ادامه کارکرد، خشکی هوا را کاهش داده و باعث آسایش بیشتر ساکنان آن می‌شود.

اواپراتور شامل صفحاتی از جنس آلومینیوم و لوله های مسی است که ورود ماده مبرد گرم شده به آن، باعث گرم شدن صفحه ها، لوله ها و هوای خروجی از پنل می گردد و در نتیجه محیط در مدت کمی گرم می شود.

کولر گازی پنجره ای ساده ترین نوع کولر گازی است که از قدیم بصورت یک باکس طراحی و تولید می‌گردد، یعنی قسمت کمپرسور و پنل با هم در یک قسمت دارند. این نوع کولرها از طراحی کوچک و جمع و جوری برخوردار هستند و اغلب روی پنجره اتاق نصب می شوند و حتما بارها و بارها آنها را مشاهده نموده اید.

پنکه‌ها نسبت به سیستم‌­های سرمایشی مانند کولرگازی و تهویه هوا از ساختار ساده­‌تری برخوردارند. این وسیله برقی بیشتر برای گردش هوای محیط استفاده می­‌شود، هوای گرم در تماس با سطح پوست را سریع جابه‌جا نموده و به خنک شدن شما کمک می­‌کند. هرچه حجم هوای جابه‌جا شده بیشتر باشد، احساس خنکی بیشتری خواهیم داشت.

در محیطی که کولر گازی نصب می‌شود مکان باید از محیط بیرون ایزوله باشد؛ ولی در کولر آبی محیط ایزوله معنا ندارد چون کولر آبی باید در محیط بیرون نصب باشد.

مجله دماپویا وبلاگ دماپویا انجمن کاربران دماپویا لیست قیمت روز محصولات تاسیسات ساختمان قوانین و مقررات استفاده از خدمات وب سایت دماپویا

بخش خارجی یا کندانسینگ یونیت یک کولر گازی کولر گازی دوتکه (اسپلیت) - این کولر نیازی به کانال کشی نداشته و توسط دو لوله به بخش داخلی یا اواپراتور نصب می‌شود. سرمایش در اواپراتور ایجاد می‌شود

مقاله پیشنهادی : علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن آن‌ها

البته حتما می دانید که باید پشت کولر گازی پنجره ای به فضای باز و آزاد دسترسی داشته باشد تا هوای گرم پشت دستگاه به بیرون رانده شود.

دستگاه نسیمی خنک را در محیط ایجاد می‌کند و به طور عموم در تابستان کاربرد دارد، اگرچه می­‌توان از آنها در تمام طول سال استفاده نمود. ازآنجایی‌که اساس کار پنکه در تنظیم دمای محیط بوده که در نتیجه به خنکی هوا ختم می­‌شود، در هر فصلی از آنها استفاده نمایید.

مانند هر محصول دیگری، قیمت جز اصلی‌ترین فاکتورها قرار می‌گیرد و‌شما‌ در مرحله‌ی اول باید میزان بودجه خود را مشخص کنید. با تعیین بودجه، می‌توانید سراغ پارامترهای بالا رفته و کولری را انتخاب کنید که شامل بیشتر عواملی که در بالا معرفی کردیم بشود.

Report this wiki page